Vleugels
Grutto schudt het water uit de vleugels. De foto is genomen vanuit een fotohut.
grrutto in het geel
Op de uitkijk
De grutto hield alles goed in de gaten om op tijd alarm te slaan als er gevaar dreigde.
Op wacht
Ik zag de jongen niet, maar hij was zo waakzaam dat ze er zeker zaten.
Grutto toont zijn vleugels
De Denker
Paaltjes
Dichtbij
Grutto
Vreemde eend
Altijd en prachtig gezicht met die mooie vleugels.
Magie!
Grutto, gruttoo, gru-ttoo, gruttoo, gruuttoo! Een mooier concert kan ik mij nauwelijks voorstellen en vervelen doet het nooit. Zeker als het vlak voor je neus ten gehore wordt gebracht...
Canon EOS R6 + RF 100-500 + RF 1.4 ext. @ 700 mm.; 1/1000 sec.; F/10; ISO-800; +0.7 stap.
Kijk dan hoe mooi ik ben!
Grutto's
Nog een keertje grutto's, want we hadden op Marken echt even prachtige genietmomenten vol actie.
Deze foto maakte ik binnen hetzelfde halfuurtje als de twee voorgaande beelden, vanuit dezelfde positie. Het licht bood echter veel verschillende mogelijkheden voor de belichting, hier heb ik gekozen voor een frisse uitstraling, beetje highkey.
Honderden lichtbolletjes
Heerlijk toch dat spelen met (tegen)licht!
Na de paring
Spotlightjes
Het zonnetje kwam pas later door maar er zat nog net genoeg kleur in om de dauwdruppeltjes een kleurtje mee te geven.
Honderden druppeltjes
Afgelopen woensdag en donderdag samen met Brigitte naar de Weidevogelhut op Marken geweest, altijd genieten, slapen tussen de grutto's en tureluurs, je hoort ze de hele nacht!
En uiteraard ook fotograferen. Sinds twee jaar staat de hut anders, waardoor je nu in de middag aan de tegenlichtkant vanuit laag standpunt kunt fotograferen, voorheen zat er dan gras en riet in de weg.
De grutto's waren volop aan het badderen, dan is het wachten op dat spetterende sprongetje!
De foto was wat donkerder, heb hem wat opgelicht waardoor de bebouwing in de achtergrond blauw als de lucht werd, nice surprise.
Grutto vliegshow
Elk jaar weer een spektakel. De vliegshows van de Grutto. Het zijn er heel veel, dacht dit is net iets voor het maandthema. Het zijn er vast wel 100.
Foto is genomen in de Arkenheempolder.
Grutto bezig met wasbeurt
'Scheer je weg!'
Hoewel koud en guur krijg je het van binnen toch een soort warm van dit spektakel en het deed mij in alle opzichten denken aan die dag in april vorig jaar toen ik een etmaal doorbracht in een hut op Marken. Dat was een dag om nooit te vergeten. Daarom uit pure nostalgie één van de vele plaatjes opgezocht die ik destijds kon schieten.
Ze zijn er weer
Nationale Nederlandse trots
Adembenemend heb ik staan fotograferen. Wel veel registratiebeelden, maar ik was allang blij dat ze dichtbij kwamen om ze te kunnen fotograferen. Creativiteit is dan moeilijker met al mijn enthousiasme en adrenaline in mijn lijf. De achtergrond is wel wat onrustig, maar ja, daar had ik geen keus in. Het was wel een super moment.
Grutto
Twee weken geleden was ik al eens op pad geweest voor de grutto's maar toen zaten er maar drie en veel te weg weg. Afgelopen dinsdag ging ik in de tweede helft van de middag voor een herkansing, nu trof ik een groep van een stuk of vijftig en wat was het heerlijk om ze weer te horen toen ik aan kwam lopen.
Ook nu te ver weg maar een enkeling dwaalde wat af naar een kant van het water waar ik een wat lager standpunt kon innemen en ook iets dichterbij kon komen, en dat terwijl het licht in de namiddag steeds mooier werd. Herkansing geslaagd!