Pril
Deze kon ik mooi in de beginfase vastleggen, moet je een beetje geluk bij hebben.
Mooi de zon erop en flink onderbelichten, kom je al gauw bij een mooie sfeer.
Gebruik nooit toeters en bellen en het moet zo natuurlijk mogelijk bij mij.
Als je jeuk hebt dan moet je maar even krabben.
Je treft het of je treft het niet! Drie fases in één shot.
Meestal groeien ze in groepjes maar deze twee oudjes dachten er anders over. Geen uitsnede.
Gisteren toch maar even naar het bos geweest. ( Koud ) De Boomkruiper werkte deze keer mooi mee. Sommige Naaldbosbewoners, waaronder de Boomkruiper schakelen in de herfst/winter om naar vast voedsel omdat de insecten het een beetje laten afweten. Als de andere vogels een beetje knoeien met hun aangeboden voer maakt de Boomkruiper hier dankbaar gebruik van. Ze komen op tijden wanneer het rustig is. Ze laten zich gauw verjagen door de andere bosvogels.
Dit kleine spul gefotografeerd bij mistig weer, het lijken wel stripfiguurtjes.
Nog maar eens een vogel in de Spotlight. Het is een kwestie van flink onderbelichten en de omgeving moet dan ook meewerken. De meeste fotografen denken dat ik alles met de Photoshop voor elkaar krijg maar niets is minder waar. Heb dit al zo vaak gedaan en natuurlijk moeten ook de vogels op de goede plek zitten. Het gaat allemaal niet vanzelf.
Vers van de pers en ook nog eens mooi op een rij en gedetailleerd. Scherpstellen doe ik handmatig bij macrofotografie. Een stevig statief en draadontspanner zijn een must en maak daarnaast altijd gebruik van het natuurlijk licht.
Al heel wat Eekhoorntjesbrood was verdwenen maar nu heb ik de dader op heterdaad betrapt. Deze had de ogen groter dan de mond ( bek ).